شنبه، تیر ۱۸، ۱۳۹۰

آقای وزیر! ای با با


چند روز پیش فیلم کوتاهی از تنبیه بدنی تعدادی از دانش‌آموزان در یکی از مدارس کشور، در برخی از وب سایت‌های خبری اینترنتی منتشر شد که در آن معلم مدرسه ضمن تنبیه دستی دانش‌آموزان، در اقدامی غیر انسانی از آنها می‌خواهد که خودشان هم همدیگر را کتک بزنند. انتشار این فیلم که بسیاری از بیننده‌ها را تحت تاثیر قرار داد و برخی از کارشناسان پرورشی را هم وادار به واکنش کرد.
واکنش وزیر آموزش و پروش جالب است :تنبیه بدنی و فیلمی که پخش شده است، دروغین و مشکوک بوده، ضمن آنکه این فیلم منتسب به زمان وزارت من نیست. به نظر من این یک برنامه ساختگی نه برای آموزش و پرورش، بلکه علیه نظام بود... این یک حرکت سیاسی بود که درست در زمانی که جلسات در سطح بین‌الملل برای محکومیت و توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران شکل می‌گیرد یک امر طبیعی است.
البته این برای اولین بار نیست که وزارتخانه آموزش و پرورش و شخص وزیراتفاقات حاشیه‌ای را تکذیب می‌کنند. همین چند روز پیش بود که والدین دانش‌آموزان ایرانی با معضلی به نام پرداخت شهریه ثبت نام در مدارس درگیر بودند وزیر محترم در اقدامی شتابزده دریافت شهریه در تمام مدارس ایران را تکذیب کرد و گفت که انتشار این اخبار در جهت خدشه دار کردن چهره آموزش و پرورش است.