جمعه، تیر ۰۳، ۱۳۹۰

شبکه من و تو برای من وتو یا من و او؟

من و تو۱ ( Manoto1) یک شبکه تلویزیونی  فارسی‌زبان وابسته به شبکه  مرجان است. این شبکه تلویزیونی به پخش برنامه‌های سرگرم‌کننده  و تفریحی به زبان فارسی می‌پردازد. شبکه  من و تو۱ برنامه‌های خود را از شهر لندن واقع در بریتانیا پخش می‌کند. برنامه های این شبکه‌ شامل فیلم، سریال، اخبار، گزارش و ... است. این شبکه تلویزیونی در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۱۰ راه‌اندازی شده‌ و دفاتر بازرگانی و هنرگاه‌های مرکزی این شبکه تلویزیونی در شهر لندن واقع است. شبکه ظاهرا مهربان !؟
شبکه ماهواره ای "من و تو" متعلق به کیست؟!
شبکه تلویزیونی ماهواره ای من وتو که گردانندگان آن نیز در لندن مستقر هستند ، به بنگاه خبر پراکنی BBC انگلستان تعلق دارد و جهت گیری آن از سوی سرویس اطلاعات خارجی انگلیس ( ام آی6 ) و دولت بریتانیا تدوین می شود.
این شبکه ترکیبی از شبکه های ماهواره ای بی بی سی خبری فارسی و فارسی وان است که هر دوی آنها نیز به بی بی سی تعلق دارند.
چرا شبکه من و تو راه اندازی شد؟
 سیاست گذاران BBC انگلستان بعد از مدتی فعالیت بی بی سی فارسی به این نتیجه رسیدند که بی بی سی فارسی، شبکه خبری-سیاسی دوران بحران هاست و اغلب بیننده های این شبکه فقط در زمان تحولات و اتفاقات خاص خبری در ایران به این شبکه توجه می کنند و در وضعیت سفید، این شبکه مخاطبین خود را به صورت چشمگیری از دست می دهد لذا بر آن شدند تا شبکه ای راه اندازی کرده که در زمان بحران ها کاملا سیاسی و در زمان وضعیت سفید با پخش برنامه های فرهنگی، ورزشی، علمی و ... جذاب، بیننده های خود را حفظ کند و روند انتقال فرهنگ غربی و بمباران ذهنی مخاطبان را با شیوه های نرم غیر سیاسی در پوشش زبان فارسی و بازیگران ایرانی و محافل خانوادگی ادامه دهد.این شبکه با استفاده از یکی از خواننده  معروف  (گوگوش) در من و تو1 (برای جذب دختران، زنان و خانواده ها)و برنامه های مستند عجیب و غریب و دیدنی در من و تو2 (برای جذب پسران و مردان) سعی کرد حداکثر مخاطبین را به خود جذب کند.
قصد ونیت تخریب این شبکه نیست اما  سرویس اطلاعاتی بریتانیا با سابقه  حضورنه چندان جالب در ایران چگونه می تواند اهداف خیرخواهانه داشته باشد!مگر نه آن که به دلیل کیفیت نا مناسب برنامه های رسانه ملی این گونه سو استفاده از خانواده های ایرانی جهت پیش برد اهداف خاص می شود؟ راه اندازی این شبکه ماهواره ای من را به یاد
نصیحت ارسطو به اسکندر می اندازد:«اگر می خواهی بر ایرانیان حکومت کنی، کشتن بزرگان آنها فایده ندارد چون ایرانیان باز جمع می شوند و تو را شکست می دهند، میان ایرانیان تفرقه بیفکن و در هر استان طایفه ای را فرمانروا کن تا دایم با هم در جدال باشند و تو آسوده بر آنان حکومت کنی»
بریتانیای مهربان ،حنای تو دیگر رنگ ندارد، تو همانی که در زمان انقلاب ایران به کمک ابزار جنجالی خود، رادیو بی بی سی ، جریانات و احزاب ایران را رهبری کرده و پس از پیروزی باز و باز مردم ایران را به هیچ رسانده ، تو همان هستی که با شاه دست دوستی دادی و از پشت خنجر زدی تو همانی که سال ها نفت و...این مملکت را به تاراج برده ای،تو همانی که علیه زن و کودکان ایرانی ،سلاح به صدام داده ای و امروز با استفاده از فن آوری های نوین برای ما کاسه داغ تر از آش شده ای؟ نگو که دل سوز ما ایرانی ها شده ای که باور نخواهیم کرد.